Észlelőrét

A Magyar Asztrofotósok Egyesületének galériája

IC410 Ebihalai keskenysávban

Új nyersek hiányában :( egy régebbi képemet dolgoztam fel újra, felhasználva amit azóta tanultam. Nekem az eredeti HST paletta a sok zöld miatt nem jön be annyira, úgyhogy habár az volt a kiindulási alap, a színeket masszíroztam kicsit. Gyakorlásképp most a PS-ben csináltam a mono képek egyesítését a klubban látott módszerrel :) Ami sokat segített a viszonylag kevés expo ellenére lejjebb vinni a zajt az eredeti változathoz képest az az volt hogy csináltam egy synthetic lum réteget a három mono csatornából zajból számolt súllyal stackelve és azt használtam L csatornának, a feldolgozás pedig úgy ment tovább mint a sima L-RGB ezzel az L-el.

Készítette

Tóth Bence

Távcső/Objektív

200/800 Newton

Kamera

ASI1600MM Pro

Mechanika

EQ6-R

Helyszín

Gödöllő

Dátum

2019-11-23

Expozíciós adatok

40x300s Ha, 30x300s OIII, 20x300s SII, gain 200, -20°C

Szűrők

Astronomik Ha,OIII, SII (12nm)

Hozzászólások

Tóth Bence

Szia Zoli! Igen, ez a terv. Pontosabban csinálok egy csillagmaszkot amivel kijelölöm a keskenysávú képen a csillagokat. Utána a keskenysávú kép lum csatornáját használva egyesítem az RGB-vel úgy hogy aktív a maszk. Mivel a keskenysávú képen kisebbek a csillagok ezért szépen át lehet vinni a színeket csak a csillagokra mert a RGB-n lévő esetleges haló már a maszkon kívül van. Az L->RGB egyesítéskor lehet hangolni a szaturáción meg a fényességen. A lényeg a nagyon pontos maszk. Lehet van ennek valami egyszerűbb módja is, vagy valamilyen Photoshop alternatíva, nekem eddig ez hozta a legjobb eredményt.

Tóth Bence

Szia Zoli! Igen, ez a terv. Pontosabban csinálok egy csillagmaszkot amivel kijelölöm a keskenysávú képen a csillagokat. Utána a keskenysávú kép lum csatornáját használva egyesítem az RGB-vel úgy hogy aktív a maszk. Mivel a keskenysávú képen kisebbek a csillagok ezért szépen át lehet vinni a színeket csak a csillagokra mert a RGB-n lévő esetleges haló már a maszkon kívül van. Az L->RGB egyesítéskor lehet hangolni a szaturáción meg a fényességen. A lényeg a nagyon pontos maszk. Lehet van ennek valami egyszerűbb módja is, vagy valamilyen Photoshop alternatíva, nekem eddig ez hozta a legjobb eredményt.

Nagy Zoltán A.

Bence, jól értelek: egy csillagmaszkkal tennéd rá az RGB-t a keskeny sávban készített alapra? Ez érdekes ötlet, kíváncsi leszek a maszk mennyire tudja "halómentesen" átvinni a csillagok képét a két kép között...

Nagy Zoltán A.

Bence, jól értelek: egy csillagmaszkkal tennéd rá az RGB-t a keskeny sávban készített alapra? Ez érdekes ötlet, kíváncsi leszek a maszk mennyire tudja "halómentesen" átvinni a csillagok képét a két kép között...

Tóth Bence

Köszönöm Laci!
A csillagok színéhez még egyáltalán nem nyúltam hozzá, itt az a terv amit te is írtál, hogy lövök hozzá RGB-t és azt azt megkapják a csillagok.
Pár hetem van rá amíg fent van addig csak lesz derült, ehhez elég lenne 1-2 óra :) Persze az OIII, SII réteg is bírná még az expót de arra már nem lesz most idő...
Ha a csillagok rendben lesznek, akkor pedig picit ki akarom emelni még az NGC 1893 részt, a nagyon apró halvány csillagokat pedig lehet hogy teljesen leveszem, hogy erre tényleg szükség lesz-e akkor fog látszódni ha megkapják a rendes színüket.

Francsics László

Szervusz!
Jó nagy fába vágtad a fejszédet, ez egy nem kicsit nehéz terület. Mindenesetre ütős lett az eredmény! Egy két dolgot azrt hadd javasoljak, amiket majd a jövőben érdemes finomítanod.
Szerintem a köd-színek tök jók, a kontraszt is, bár egy picit lehetne talán visszafogni, finomítani, lehet, ha kevésbé erősre húzod, több szín-árnyalat jön elő.
Illetve a csillagokat kell majd rendbe tenni. Pl, a színüket, mert ugye a zöld hiányában nagyon lilák tudnak lenni, illetve az alakjukat. Ugye itt kérdés, hogy mire dolgozd rá a színeket? H-alfára? Azok a csillagok nagyon legyenek rendben, meg precízen kezelve, aztán még RGB-t sem árt lőni a csillagokra.
De elsőre butál jó. Megint az lett igaz, amit mondtam, hogy ennyire kevés hibát ejteni egy ilyen pionír képen elég jó teljesítmény! Gratula.
FrL